16.09.2016

Drošākai braukšanai: ziemas riepas atrisina SUV paradoksu

Apvidus automobiļu jeb SUV vadītājiem ir vēl viens iemesls, lai justos drošāk: Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 ziemas riepas nodrošina īsākus bremzēšanas ceļus braucienos pa sausiem, slapjiem un apledojušiem ceļiem.[1]

 

Pastāvīgi uzlabojot labākās ziemas riepu tehnoloģijas, Goodyear laidis klajā jaunas riepas īpaši SUV — UltraGrip Performance SUV Gen-1. Ziemas riepu klāsta jaunākais produkts pieejams no 2016. gada maija.

SUV autovadītāji salīdzinoši lielajā automobilī izjūt lielāku drošību, īpaši tad, ja tam ir pilnpiedziņa, tādējādi radusies tendence domāt, ka viņiem nav nepieciešamas ziemas riepas. Tomēr jo īpaši svarīgi ir šīm automašīnām uzstādīt ziemas apstākļiem piemērotas riepas.

 

SUV drošības uzlabošana

SUV un 4x4 palielina autovadītāju pārliecību, pateicoties mašīnas izmēriem. Tās ir smagākas, un to smaguma centrs atrodas augstāk nekā pasažieru automašīnām. Līdz ar to riepām tiek piemēroti lielāki spēki, apgrūtinot bremzēšanu un vadāmību. Tomēr Goodyear atrisinājis šo paradoksu.

 “Sastapāmies ar reālu paradoksu. Tāpēc apvienojām pieredzi SUV riepu ražošanā, labākās ziemas riepu tehnoloģijas un uzlabojām savu godalgoto UltraGrip Performance līniju SUV automobiļiem. Pateicoties modificētajai konstrukcijai, UltraGrip Performance SUV Gen-1 nodrošina uzlabotu[2] saķeri, panākot drošāku braukšanu pa ziemas ceļiem, ” saka Aleksis Bortuloči (Alexis Bortoluzzi), Goodyear Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas patērētāju mārketinga direktors.

 

UltraGrip Performance SUV Gen-1 būtiskākās tehnoloģijas

1.     Pašbloķējošās lameles un protektora konstrukcija

Lai līdzsvarotu transportlīdzekļa slodzi vai svaru, riepai jābūt stingrākai. Šāda riepu bloku uzlabotā stingrība uzlabo vadāmību pa sausiem ceļiem un nodrošina citas priekšrocības. Tomēr, neraugoties uz stingrību, pateicoties lameļu īpašajai konstrukcijai, bloki paliek elastīgi, un uzlabo saķeri sniegā.

Tehnoloģija: 3D BIS (bloku bloķēšanās sistēma)

Priekšrocības: labāks līdzsvars starp vadāmību uz sausa seguma un veiktspēju sniegā

2.     SUV optimizētais lameļu un bloku izkārtojums

Bloki vairs nav pilnīgi taisni, tie ir leņķveida, uzlabojot saķeri sniegā.

Priekšrocības: uzlabota bremzēšana un vilktspēja uz sniegotiem un apledojušiem ceļiem

3.     Optimāls laukums saskarei ar ceļu

Tā kā transportlīdzeklis ir smagāks, riepām ir lielāka slodze. Lai iedarbotos pret šiem lielākajiem spēkiem, riepai ir lielāks platums (“pēdas nospiedums”) salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli[3]. Tiek panākta lielāka virsmas saskare, uzlabojot stabilitāti.

Tehnoloģija: ActiveGrip

Priekšrocības: uzlabota saķere un bremzēšanas sniegums

4.     Protektora optimāla snieguma indikators

Uz riepas redzamais sniega simbols tās kalpošanas laikā pakāpeniski izzūd. Kad tas ir pilnīgi nodzisis, riepa jānomaina, lai nodrošinātu optimālu sniegumu ziemā.

Tehnoloģija: TOP indikators

Priekšrocības: vadītājs var pareizā intervālā mainīt riepas, lai panāktu optimālu sniegumu ziemā

 

Izcilas ziemas riepas jau 45 gadus

Goodyear savas pirmās UltraGrip riepas laida klajā 1971. gadā — tās ir ziemas riepas, ko inženieri pastāvīgi ir uzlabojuši. Inovācijas 45 gadu garumā padarījušas Goodyear par vienu no līderiem ziemas riepu tirgū. Klienti atzinuši UltraGrip – kopš to laišanas klajā, pārdots vairāk nekā 60 miljonu riepu. Kopš 2012. gada SUV un 4x4 automobiļu ražošana Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā ir strauji augusi, un arī tuvāko gadu laikā gaidāms nepārtraukts kāpums. Laižot klajā UltraGrip Performance SUV pirmās paaudzes riepas, paredzams, ka augošo pieprasījumu varēs apmierināt.

Goodyear UltraGrip vēlreiz kļūst par TÜV snieguma līderi

UltraGrip saime daudzkārt slavēta testos, ko veikuši atzīti automobiļu žurnālisti un eksperti neatkarīgos testos. Atkārtojot riepu testos gūtos UltraGrip panākumus, Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 pārspēja konkurentus TÜV testos[4] bremzēšanā uz slapjiem, sausiem, apledojušiem un sniegotiem ceļiem.

Testa rezultāti parādīja šādus sniegumus:

  • par 1,9m īsāks bremzēšanas ceļš uz slapjiem ceļiem (par 7% labāks sniegums)
  • par 2,3m īsāks bremzēšanas ceļš uz sausiem ceļiem (par 5% labāks sniegums)
  • par 4% labāks bremzēšanas sniegums uz apledojušiem ceļiem;
  • par 2% labāks bremzēšanas sniegums uz sniegotiem ceļiem — otrais labākais sniegums starp testētajām riepām bremzēšanai sniegā[5].

 

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 tika ieviestas ražošanā 2016. gada maijā, un tās ir pieejamas 16 izmēros. 



[1] Salīdzinājumā ar Winter SUV HP segmenta galveno konkurentu 3 jaunāko konstrukciju riepu vidējo sniegumu. Testēšanu veica TÜV SÜD Product Service GmbH 2016. gada februārī-martā pēc Goodyear Dunlop pasūtījuma. Jaunā ziemas HP SUV, riepas izmērs: 235/65 R17; testa automobilis: Audi Q5; testa vietas: Mirevāla (F), Sāriselke (FIN); ziņojums Nr. 713074748 -02. Rezultāti bremzēšanai sniegā: Michelin Latitude Alpin — 100,1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 — 100; vidējais no vadošajiem konkurentiem — 98,1. Daļa no iepriekš norādītā testa ar ziņojumu Nr. 713074748-02.

[2] Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli Goodyear Ultragrip +SUV

[3] Priekšgājējs: Goodyear Ultragrip +SUV

[4] Salīdzinājumā ar Winter SUV HP segmenta galveno konkurentu trīs jaunāko konstrukciju riepu vidējo sniegumu. Testēšana veikta TÜV SÜD Product Service GmbH 2016. gada februārī-martā pēc Goodyear Dunlop pasūtījuma. Jaunā ziemas HP SUV, riepas izmērs: 235/65 R17; testa automobilis: Audi Q5; testa vietas: Mirevāla (F), Sāriselke (FIN); ziņojums Nr. 713074748 -02.

[5] Rezultāti bremzēšanai sniegā: Michelin Latitude Alpin — 100,1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 — 100; vidējais no vadošajiem konkurentiem — 98,1. Daļa no iepriekš norādītā testa ar ziņojumu Nr. 713074748-02.